Zawór natryskowy przeznaczony jest do podawania smaru lub oleju za pomocą strumienia powietrza bezpośrednio na punkt smarowania.
Typowe zastosowania to smarowanie otwartych przekładni zębatych, prowadnic liniowych, zębatek i innych elementów wymagających precyzyjnego i rozproszonego nanoszenia środka smarnego.
Podczas podania środka smarnego do portu wlotowego, tłoczek sterujący (p/n 1132202) przemieszcza się, otwierając przepływ smaru do dyszy natryskowej.
Ruch tłoczka uruchamia również zawór powietrza (p/n 3220111), umożliwiając podanie powietrza do dyszy.
Po zakończeniu podawania smaru, sprężyna powrotna (p/n 3191177) przywraca tłoczek i zawór powietrza do pozycji początkowej, zamykając przepływ powietrza.
Zawór natryskowy nie nadaje się do bardzo małych przepływów smaru – w takich przypadkach środek smarny może wypływać bez aktywacji natrysku powietrznego.
Aby zapewnić poprawną pracę przy niskim przepływie, należy usunąć podkładkę (p/n 3190127) z zespołu 3072238 – pozwoli to na wcześniejsze otwarcie zaworu powietrza względem smaru.
Po zakończeniu cyklu smarowania, należy upewnić się, że ciśnienie w porcie smaru zostanie odciążone, aby umożliwić sprężynie powrót tłoczka do pozycji wyjściowej.
Otwarte przekładnie zębate
Zębatki, prowadnice liniowe
Maszyny przemysłowe i mobilne
Smarowanie w trudnych warunkach środowiskowych
Zawór natryskowy przeznaczony jest do podawania smaru lub oleju za pomocą strumienia powietrza bezpośrednio na punkt smarowania.
Typowe zastosowania to smarowanie otwartych przekładni zębatych, prowadnic liniowych, zębatek i innych elementów wymagających precyzyjnego i rozproszonego nanoszenia środka smarnego.
Podczas podania środka smarnego do portu wlotowego, tłoczek sterujący (p/n 1132202) przemieszcza się, otwierając przepływ smaru do dyszy natryskowej.
Ruch tłoczka uruchamia również zawór powietrza (p/n 3220111), umożliwiając podanie powietrza do dyszy.
Po zakończeniu podawania smaru, sprężyna powrotna (p/n 3191177) przywraca tłoczek i zawór powietrza do pozycji początkowej, zamykając przepływ powietrza.
Zawór natryskowy nie nadaje się do bardzo małych przepływów smaru – w takich przypadkach środek smarny może wypływać bez aktywacji natrysku powietrznego.
Aby zapewnić poprawną pracę przy niskim przepływie, należy usunąć podkładkę (p/n 3190127) z zespołu 3072238 – pozwoli to na wcześniejsze otwarcie zaworu powietrza względem smaru.
Po zakończeniu cyklu smarowania, należy upewnić się, że ciśnienie w porcie smaru zostanie odciążone, aby umożliwić sprężynie powrót tłoczka do pozycji wyjściowej.
Otwarte przekładnie zębate
Zębatki, prowadnice liniowe
Maszyny przemysłowe i mobilne
Smarowanie w trudnych warunkach środowiskowych
Nota Prawna.
Informacje dotyczące produktów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa polskiego. Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte w celu informacyjnym i są własnością tych firm. Rzeczywisty wygląd produktów może różnić się od produktów pokazanych na zdjęciach. Mimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że podane parametry produktów nie zawierają błędów. Sprzedaż wyłącznie na podstawie OWS.